Mange av de som trener, har vel en eller annen gang surfet på nett for å finne gode treningstips, men er det mange som Proteinrik matvet hvor viktig det er med riktig kosthold?

Det sies at for de som driver med kroppsbygging, er 20% trening 80% riktig kosthold. Altså er det viktig å spise rett mat.

Dette bør du ha i deg rett etter trening

Bland 0,5 liter vann og 1 stk 120 g boks med tunfisk i vann. Miks vann og tunfisk med en stavmikser og drikk. Kan være smart å holde for nesen når du drikker det fordi det smaker rett og slett pyton. Det er 30 sekunder med lidelse, men så gir du muskelaturen en stor og lett fordøyelig dose med proteiner.

Det er ytterst viktig å få i seg proteiner så fort som bare mulig like etter du har trent. Det er da musklene trenger det mest.

Annet tips er jo selvfølgelig en god gammel metode. Klekk 4 egg i et glass og svelg ned. Personlig foretrekker jeg tunfisken framfor egg.

Riktig kosthold resten av dagen

Det er selvfølgelig viktig at du har et godt kosthold resten av tiden også.

Hele tiden bør man sørge for å få i seg proteiner. Melkeproteiner er ytterst godt for musklene og benbygning. Noen eksempler på god mat kan være: Havregryn og lettmelk til frokost, frugt og yoghurt midt på dagen, fullkornsris og tunfisk til middag og kokte røde linser til kvelds.

Dette er bare noen få av mange sunne og protein holdige retter å velge mellom.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*