Gå av deg fett

August 30, 2011


forbrenn-fett-med-å-gå-fort

Hopp over tunge motbakker.

Det er viktig å ha tempo når du går, men du forbrenner mere på å gå fort opp en langsom oppoverbakke enn å gå opp en bratt oppoverbakke og etter hvert miste farten.

Brenn mere for hvert steg.

Bruk armene dine. Ved å bevege armene dine godt i ca 60 – 90 grader vinkel, hjelper deg til å klare å gå fortere og derfor også forbrenne mere kalorier. Dette er viktig for eksempel i “power walking”

Ta mindre steg.

Den beste måten og ta innersvinger på karbohydratene,er å ta kortere og raskere steg. Det ligger også litt i kortene at på en kilometer med korte steg, er flere enn med lange steg på samme distanse.

Bruk gåstaver…

Gåstaver er et effektivt redskap, når du er ute å går. Det sies at man forbrenner 20% mere kalorier ved å bruke gåstaver. Målet med stavene er å få deg til å bevege armene mens du går. Du skal også bruke stavene til å skyve litt ifra, og på den måte bruker du mere av kroppen din.

Sett deg mål når du går.

Etter å ha gått en fast rute, kan du bestemme deg for å nå et bestemt skilt, en benk eller et bestemt tre innen et tidspunkt du selv setter. Slike små mål vil kunne øke effektiviteten når du først er ute. Dette er en god måte å gå av seg fett på.

Bruk tåballene.

Når du er ute å går, så husk å ta imot første støtet med helen og rull foten slik at tåen er det siste som forlater bakken. I det foten er på vei til å løftes fra bakken må du gi et ekstra rykk med dine tær.

Gå med rett rygg.

Når du går med rett rygg, vil rumpe, midje og lår jobbe mere. Dette øker fettforbrenningen og er et viktig bidrag for å gå av seg fett.

Her er det flere tips for trening


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*